بنر

چگونه مبانی یک کسب و کار جدید را تنظیم کنیم؟

کد: 82
بازدید: 2466
چاپ

kasbo-karشما از آنهایی هستید که رویای راه اندازی کسب و کار دارید؟ رییس خود هستید، کاپیتان سرنوشت خود و حتی کاپیتان صنعت خود. سخت است؟ بدون شک بله. شما را به چالش می کشد؟ قطعا. آیا می خواهید که پولدار و تحصیل کرده شوید و دارای یک رزومه بلند باشید؟ ابدا! می توانید با تکیه به شانس انجامش دهید؟ پس چطور می خواهید این کار را بکنید؟ فقط یک روش وجود دارد: برنامه ریزی، برنامه ریزی و برنامه ریزی!

چگونه:
1- تنظیم مبانی کسب و کار جدیدایده داشته باشید.
این ایده باید محصولی باشد که همیشه دوست داشتید تولید کنید و یا خدمتی باشد که فکر می کنید مردم نیاز دارند، حتی ممکن است چیزی باشد که مردم خود ندانند که به آن نیازدارند، ولی هنوز اختراع نشده باشد!
دعوت کردن افراد خلاق و متفکر و درخشان به نشست های فکری و غیررسمی می تواند هم کمک کننده و هم شاد باشد.
با سوالات ساده ای مانند: “چه چیزی باید درست کنیم؟”، نشست باید در مورد ایجاد ایده باشد نه برنامه ریزی برای کسب و کار.
بسیاری از ایده ها تقریبا عادی و بد هستند و اولویتی ندارند ولی بعضی ایده ها واقعا پتانسیل بالایی دارند و به درد بخور هستند.

2- هدف هایتان را مشخص کنید.
استقلال مالی می خواهید؟ مثلا کسب و کارتان را به بالاترین قیمت بفروشید؟
یا اینکه یک حقوق کوچک و قابل تحمل ولی به طور ثابت را داشته باشید؟
این ها چیزهای خوبی هستند که اگر بدانید به زودی به درد شما خواهند خورد.

3- تنظیم مبانی کسب و کار جدیدیک نام تجاری و کاری برگزینید.
حتی می توانید این نام را قبل از به دست آوردن ایده انتخاب کنید، اگر نام شما خوب باشد، می تواند کمک کند که ایده ی کسب و کار خود را مشخص کنید و آن را رونق دهد.
وقتی که برنامه ها خوب پیش می رود و همه چیز شکل خود را گرفته، ممکن است یک نام عالی برای کسب و کارتان به ذهن تان بیاید، ولی به آن اجازه ندهید که شما را از مراحل و فازهای بعدی بازدارد، نامی انتخاب کنید که در هنگام برنامه ریزی می توانید استفاده کنید، و اهمیتی ندهید که بعدا تغییر کند.
• برای مقداری شادی، از گروه “بیتلز” (گروه موسیقی معروف خارجی) الهام بگیرید که معمولا اسم های جالبی قبل از نهایی شدن اسم انتخاب می کند، مثلا اسم اولیه “yesterday” برای نام اصلی آهنگ در حال کار “Scrambled Eggs”

4- تنظیم مبانی کسب و کار جدیدتیم خود را مشخص کنید.
این کار را تنها انجام می دهید یا از دو سه دوست برای عضویت در گروه دعوت می کنید؟
این کار همکاری بیشتری را به وجود می آورد، درحالیکه مردم، نظرات و ایده های یکدیگر را مورد توپ و تشر قرار می دهند و انتقاد می کنند.
دو نفر می توانند چیزهایی را درست کنند که اغلب اوقات بهتر است از مجموعه دو قسمت مجزا برای ساخت ایده.
• به چند داستان موفقیت افراد موفق در گذشته فکر کنید، مانند داستان جان لنون و یا پل مک کارتنی و یا بهتر، بیل گیتس و پل آلن، استیو جابز و استیو وزنیاک، و یا لَری پِیج و سِرگِی بِرِین همگی گزینه های خوبی برای مطالعه داستان موفقیت هستند.
در همه ی موارد، مشارکت بهترین نتیجه ها را برای هر دو طرف معامله داشته است و هر دوی آن ها میلیاردر شده اند.
ولی آیا مشارکت، گواهی و ضمانت میلیارد شدن را می دهد؟ خیر! ولی ضرری ندارد!

5- تنظیم مبانی کسب و کار جدیدعاقلانه انتخاب کنید.
وقتی می خواهید کسی را انتخاب کنید که با او یک کسب و کار بسازید، مراقب باشید.
حتی اگر بهترین رفیق شما هم باشد، معنایش این نیست که می تواند یک شریک خوب در کسب و کار، برای شما باشد.
مواردی که باید در انتخاب همکار و نیروی حمایتی رعایت کنید شامل این چیزها می شود:
- آیا آن شخص دیگر، نقاط ضعف شما را کامل می کند؟ یا هر دوی شما یک سری مهارت های یکسان دارید؟
اگر دومی درست است، مراقب باشید، ممکن است شما چندین آشپز داشته باشید که همگی یک کار انجام دهند و بقیه کارها بدون مراقبت بماند.
- آیا به تمامی جزئیات کاری که پیش رو دارید دقت می کنید و همه آن ها را می بینید؟ بحث در مورد جزئیات است که اصل موضوع را روشن می کند و بسیار مهم است.ولی نادیده گرفتن جزئیات در هدف واقعی کسب و کار شما، شکافی ایجاد خواهد کرد که می تواند جبران ناپذیر باشد.
اطمینان حاصل کنید که تیم شما به کار اهمیت می دهد و برای رسیدن به هدف هم همان قدر که شما تلاش می کنید، تلاش می کند.
• اگر با مردم مصاحبه میکنید، مقداری مطالعه کنید تا بدانید چگونه یک استعداد و توانایی واقعی بدون گواهی نامه، بدون مدرک و ….. را بدست آورید.
استعدادهای ذاتی مردم چیزی کاملا متفاوت از تحصیلات عادی که آن ها دنبال کرده اند می باشد، (یا موفق نشده اند)، پس بسیار مهم است که به دنبال یک تلنگر باشید، (همراه آنها شوید) و استعدادهای پنهان، همان قدر اعتبار دارند که کاغذ اعتبار دارد و به دردی نمی خورد.

منبع : سایت  www.phow.ir


 
  • تجهیزات pcr

    تلفن: 02188355791
    موبایل: پست الکترونیک
    مسئول: ریحانه اقایی
    عرضه کننده: گروه نوآوران تکنولوژی زیستی
  • لیفتراک دیزلی دوسان

    تلفن: 03133880391
    موبایل: پست الکترونیک
    مسئول: لیفتراک
    عرضه کننده: لیفتراک | فروش و خرید لیفتراک
  • بیلی روبین پوستی

    تلفن: 02122919474
    موبایل: پست الکترونیک
    مسئول: ویتا طب کوشا
    عرضه کننده: شرکت تجهیزات ازمایشگاهی و پزشکی ویتا طب
  • سکوبندی آزمایشگاهی

    تلفن: 02166120801
    موبایل: پست الکترونیک
    مسئول: حمید مردانی
    عرضه کننده: ارکا تجهیز پارسیان

فهرست موضوعی تجهیزات

sanatindex
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
صنعت
بنر